عرضه و تقاضا در بورس به چه معناست و کاربرد روانشناسی آن چیست؟

Wiki Article

در این حالت اگر دارایی واقعا بیش از حد فروخته شود، قیمت آن به سمت بالا حرکت کرده و معاملهگر سود میبرد. افرادی که فکر میکنند این مساله قابل توجیه نیست، شروع به خرید در قیمتی بالاتر از قیمت واقعی میکنند. بازاری که در آن قیمتها به سرعت در حال حرکت هستند، ریسک بالاتری را برای معاملهگران به همراه دارد، اما همزمان پتانسیل دریافت سودهایی بسیار بالاتر را نیز برای آنها فراهم میکند. همچنین فاکتور دیگری که در قیمتگذاری رمزارزها موثر است، تعداد عرضه در گردش آنها (Circulating Supply) است. ممکن است آنها تولید را کاهش دهند یا در کالاهای دیگر تنوع ایجاد کنند تا با مزیت رقابتی بهدستآمده، نتیجهی بهتری در بازار داشتهباشند. کفش و جوراب، مانتو و روسری و بنزین و دستگاه اتومبیل از دیگر نمونهها، هستند. معامله گرانی که شکست B را از دست داده اند و در B وارد بازار نشدند در D انگیزه زیادی برای خرید دارند.


شما به عنوان فردی که وارد بازار بورس شده اید قصد دارید که سهام شرکت هایی که در این بازار توسط سهامداران آن عرضه شده است (به فروش میرسد) را خرید کنید. به عنوان مثال در مورد صنایع شوینده بررسی وضعیت عملكرد چند شركت اصلی فعال در این صنعت (نظیر تولی پرس، پاكشوما، پاكشو،… ) كه سهم بالایی از بازار را در اختیار دارند، ضروری میباشد. از طرف دیگر، اگر مقدار قابل توجهی از یک رمزارز بدون دلیل خاصی فروخته شود، به عنوان حالت فروش بیش از حد (Oversold) توصیف میشود. برای مثال، وقتی که در مورد آتش نشان ها صحبت می کنید، نمی خواهیم از رویکرد بازاری استفاده کنیم. منطقه تقاضا، ناحیه ای در نمودار است، که با رسیدن قیمت به آن، افزایش تمایل خریداران نسبت به فروشندگان را مشاهده خواهیم کرد یا به عبارتی دیگر حجم خرید بیشتر از حجم فروش می باشد. یعنی اگر تعداد تولیدکنندگان یک محصول بهخصوص زیاد و شرایط رقابتی در بازار حاکم باشد، دیگر تولیدکنندگان آن نمیتوانند هر محصولی را با هر کیفیتی و با قیمت دلخواه خود بهفروش برسانند. به تعداد سهامدارانی که خواهان فروش سهام خود هستند، عرضهکنندگان گفته میشود. درواقع حاکی از روانشناسی عرضهکنندگان و تقاضاکنندگان برای خرید یا فروش یک سهم است.


حقوق برابر با ارزش تولیدات نهایی نیروی کار است.

قانون تقاضا یکی از مهمترین و اساسیترین مفاهیم اقتصاد است که با تاثیر بر قیمت کالاها، شرایط بازارهای مالی را تغییر میدهد. عوامل زیادی وجود دارد که بر تقاضای ارزهای دیجیتال تاثیر میگذارد. که این خود می تواند میزان تقاضا را در بازار سهام تحت تاثیر قرار دهد. درحالی که، اگر مواد اولیه باقیمت مناسب در دسترس باشد، تولیدکنندگان بهراحتی میتوانند محصولات خود را تولید و عرضه کنند. وقتی عرضه و تقاضا یکسان باشد، تعادل را در بازار به ارمغان میآورد. شرط برقراری تعادل در یک بازار این است که میزان عرضه با تقاضا برابر باشد. لازمه ی این کار داشتن تخصص و تولید محصولات متنوع است. حقوق برابر با ارزش تولیدات نهایی نیروی کار است. بنابراین ممکن است بپرسیم که آیا واقعا قابل توجیه است که یک سهام یا ارز دیجیتال، بدون توجه به ارزش ذاتی آن رشدی نجومی را تجربه کند؟ درک مفاهیم و قوانین عرضه و تقاضا میتوان به تشخیص ارزش واقعی یک کالا یا دارایی و فرصتهای مناسب خرید آن، کمک بسزایی خواهد کرد.


عرضه و تقاضا: اقتصاددان ها و سیاستمداران اغلب به تعاملات عرضه و تقاضا قانون می گویند و ما نیز چنین کردیم اما باید توجه کرد که این تعاملات واقعا قانون نیستند چیزی مثل قانون گرانش. قانون عرضه و تقاضا (Law of Supply and Demand)، تئوری است که اثر متقابل بین تامین منابع و تقاضا برای آن منابع را توضیح میدهد. ثبات بازار، نوسانات را از بین میبرد و این امر باعث ایجاد تعادل در بازار میشود؛ اما هیچ بازاری هرگز به طور کامل در تعادل نیست. رابطهی میان قیمت و مقدار تقاضا به رابطهی تقاضا معروف است و ارتباط میان قیمت (P) و مقدار محصول (Q) یا خدمت عرضه شده به بازار، رابطهی عرضه میگویند؛ بنابراین، قیمت هر چیزی بازتابی از عرضه و تقاضای آن ست. گاهی اوقات برخی از فروشندگان پس از بالا رفتن قیمت، به امید افزایش بیشتر قیمت ها از فروش اجناسشان جلوگیری میکنند. بر عکس، در دسترس بودن کالاهای مکمل یک کالای اقتصادی، باعث افزایش تقاضا برای آن کالا میشود.



برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد read more دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از عرضه و تقاضا ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Report this wiki page